Avantaje ale utilizarii campaniilor Google Ads

-

Din cauza ultimelor evenimente provocate de pandemia cu noul virus, multe afaceri si-au indreptat atentia catre marketingul online. Din ce in ce mai multe intreprinderi sau mici afaceri au inceput sa isi faca loc pe piata online pentru a-si putea vinde produsele sau serviciile, iar pentru acest lucru este nevoie de promovare.

Una dintre cele mai des intalnite si mai convenabile metode de promovare, din punct de vedere al bugetului, este cea a campaniilor CPC (“Cost-Per-Click” sau in engleza “PPC / “Pay-Per-Click”). Aceasta este o modalitate prin care va puteti face remarcat printre milioanele de afaceri din mediul marketingului online.

CPC este in esenta o campanie de promovare online prin care platiti strict pentru click-ul dat de un utilizator pe reclama dumneavoastra, fie ca este vorba de un text-ad sau un banner, ceea ce creaza un control sporit asupra performantei si bugetului. Costurile implicate in aceasta campanie de promovare nu vor face o mare gaura in contabilitate.

Principala platforma de publicitate CPC este Google Ads, la care se adauga Facebook Ads sau Microsoft Advertising.

Promovarea online prin Google Ads este de trei tipuri:

  • Linkuri sponsorizate – permite afisarea unor campanii bazate pe text-ads atat prin cadrul motorului de cautare Google cu ajutorul unor cuvinte cheie, cat si prin alte siteuri partenere inscrise in reteaua AdSense;
  • Afisaj – permite rularea unor campanii bazate pe bannere si imagini;
  • Video – permite afisarea unor reclame video ce apar deobicei la inceputul sau sfarsitul unui videoclip de pe platforma YouTube.

Campaniile de promovare CPC sunt foarte cunoscute pentru avantajele pe care le detin, si anume:

  1. Tu detii controlul!

Desi sunt prezente mai multe nuante in ceea ce priveste setarile implicite ale acestei campanii, puteti avea in cele din urma controlul asupra unei game largi de optiuni pentru a ajunge la potentialii clienti. Totul incepe cu cuvintele cheie pe care alegeti sa le vizati si cat de restrictivi doriti sa fiti. De asemenea dispuneti de o flexibilitate a bugetului daca doriti sa incepeti cu costuri mici si sa le mariti pe parcurs. Puteti seta un buget publicitar propriu si suma pe care doriti sa o investiti. Daca rezultatele se dovedesc a fi pozitive, va puteti extinde oricand. De asemenea, daca doriti sa faceti pauza puteti sista campaniile imediat si sa le reluati ulterior. Acest lucru este insa dificil de realizat cu alte campanii de marketing online. Nu exista un timp indelungat de asteptare intre etapa de editare a reclamei si postare. Daca un anunt nu aduce rezultatele speculate, il puteti sterge imediat si incerca ceva nou.

  1. Trafic instant!

In timp ce eforturile marketingul de tip organic sunt axate pe aducerea continutului pe prima pagina Google, sloturile de publicitate CPC sunt deja acolo si va puteti promova rapid. Ajungerea pe prima pagina pe Google poate fi un proces de lunga durata. In plus, cea mai mare parte a muncii se realizeaza in cadrul platformei de publicitate CPC, de la stadiul de cercetare si creare, pana la cel de implementare.

  1. Optiuni multiple de targetare!

Campaniile de promovare CPC va pun la dispozitie mai multe valori precum varsta, locatia sau interesele utilizatorilor, ceea ce faciliteaza directionarea la nivel global a unor profiluri ale clientilor. Astfel veti putea observa ce tip de utilizatori raspund la campaniilor dumneavoastra si care sunt platformele pe care ii puteti gasi. In cele din urma un mare beneficiu al optiunilor de directionare CPC disponibile este ca puteti ajunge atat la oameni care fac parte din publicul dumneavoastra, cat si la cei care nu fac.

  1. Usor de creat!

Cel mai bun aspect al campaniilor CPC este ca nu aveti nevoie de abilitati de proiectare specializate. O campanie CPC este simplu de creat si de configurat, accesibila oricui, iar platformele precum Google Ads ofera intotdeauna suportul de care aveti nevoie, doar la un click distanta.

  1. Simplu de urmarit!

Un alt avantaj major al campaniilor CPC prin Google Ads consta in usurinta de urmarire. Pur si simplu puteti utiliza Google Ads in combinatie cu Google Analytics. Astfel veti putea vedea detalii de performanta la un nivel inalt, inclusiv afisarile, numarul de click-uri si conversiile. Statisticile sunt disponibile si indica performanta campaniilor rulate, tipul de trafic si rezultatele generate pentru bugetul propus. Alte metode de promovare online nu pot oferi o astfel de trasparenta.

Datorita avantajelor numeroase oferite de campaniile CPC, acestea s-au dovedit a fi profitabile si utilizate de numeroase companii si afaceri. Puteti verifica oricand rezultatele, cheltuielile si celelalte aspecte de care aveti nevoie pentru cea mai optima promovare online.

Share

Postari Recente

Categorii

Comentarii Recente