Instrumentul de raportare Google Analytics este utilizat pe scară largă de milioane de companii și site-uri web pentru a urmări interacțiunea utilizatorilor între domeniile web, aplicațiile mobile și API-urile offline. Majoritatea companiilor cunosc această platformă ca instrument care îi ajută să urmărească cantitatea de trafic web pe care o primesc, să monitorizeze canalele de marketing importante și să-și măsoare principalele KPI-uri. Și acum, cu Google Analytics 4, Google oferă o nouă versiune care este foarte diferită de cea tradițională „universal” Analytics.
Noul Google Analytics 4 vine cu o serie de caracteristici cheie care îl fac foarte diferit de versiunea veche. Una dintre cele mai mari diferențe este noua caracteristică de modelare a datelor care folosește tehnologie AI pentru a completa gap-urile din date în care Analytics-ul tradițional poate fi blocat de reguli de acceptare a cookie-urilor, JavaScript blocat și un accent pe confidențialitate.În plus, interfața utilizatorului pentru noul Google Analytics implicit este foarte diferită. Așadar, iată un rezumat pentru câteva dintre cele mai importante modificări.
Google Analytics 4 este construit pe aceeași platformă pentru sistemul „App + Web” pe care l-au lansat în 2019. Versiunea App + Web a Analytics s-a axat în principal pe date pe mai multe canale, ceea ce înseamnă că le-a oferit specialiștilor în marketing o modalitate de a urmări utilizatorii de pe aplicații, software și site-uri web. Toate acestea înseamnă că obiectivul său principal este de a schimba modul în care datele sunt arătate pentru a se concentra asupra utilizatorilor – în principal călătoria utilizatorului de la prima vizită la conversația finală.
În plus, GA4 se referă la „evenimente”. Aceste evenimente reprezintă principala modalitate de prezentare a datelor în noul Google Analytics.
În cele din urmă, procesarea învățării automate din acest nou Analytics înseamnă că poate completa gap-urile în care companiile nu sunt capabile să înțeleagă baza lor completă de clienți din cauza utilizatorilor care renunță la utilizarea cookie-urilor și la colectarea datelor. Utilizatorii de internet și chiar companiile de browsere devin din ce în ce mai zgârcite în ceea ce privește permiterea analizei sesiunilor sau întoarcerea utilizatorilor utilizând cookie-uri – de exemplu, Mozilla Firefox s-a mutat pentru a bloca Analytics și o mulțime de site-uri web încep să folosească consimțământul vizitatorilor pentru a colecta datele Analytics.
Repere ale noului Google Analytics 4:
- Este construit cu învățarea automată ca principală formă de măsurare a datelor, utilizând „modelare” care poate extrapola din datele existente și face presupuneri despre traficul site-ului / comportamentul utilizatorilor. Noua caracteristică „Insights” concepută de AI este menită să evidențieze automat informații utile pentru specialiștii în marketing.
- Se concentrează pe oferirea specialiștilor în marketing o „bază de date mai completă a călătoriei clienților între dispozitive”. Și se pare că se concentrează mai mult pe măsurarea unei călătorii de la un capăt la altul a cumpărătorilor și nu doar la valori individuale de pe dispozitive / pagini / segmente.
- Este conceput pentru a fi „viitoare dovadă” în a funcționa într-o lume fără cookie-uri sau date de identificare.
- Google Analytics 4 prezintă „fluxuri de date” în locul vizualizărilor și segmentelor utilizate de vechile proprietăți Universal Analytics.
- Nu există o secțiune de nivel „vizualizare” din GA4. În timp ce Google Analytics universal tradițional are trei niveluri (Cont, Proprietate și Vizualizare), GA4 are doar niveluri de Cont și Proprietate.
- În timp ce „urmărirea evenimentelor” din Analytics clasic necesită codul Analytics modificat sau scriptul gtag.js, Google Analytics 4 susține că permite editarea, urmărirea și reglarea fină a evenimentelor din interfața de utilizare. Aceasta înseamnă interacțiuni precum clicuri, derulare a paginii și multe altele.
Noi capacități ale GA4-ului:
- GA4 va permite specialiștilor în marketing să editeze, să corecteze și să regleze fin modul în care evenimentele sunt urmărite în analiza lor, fără a fi nevoie să editeze codul la fața locului.
- Importul de date poate include acum o gamă largă de date din surse care nu sunt site-uri web (cum ar fi aplicații, de exemplu), toate într-o singură proprietate.
- Urmărirea pe mai multe domenii, care nu necesită ajustări de cod, se poate face și în interfața de utilizare.
Un „Raport al ciclului de viață”, care pare a fi una dintre cele mai mari schimbări în Analytics și se concentrează pe călătoria utilizatorilor. În plus, „rapoartele șablonate pentru canalele de comerț electronic” oferă specialiștilor în marketing un mod de a afișa și vizualiza date – o caracteristică care înainte era disponibilă doar în conturile Analytics 360.
Articol relizat de PPC – Creative