Când vine vorba de rebranding sau de a începe o nouă afacere, brand guildelines-urile sunt o abordare excelentă pentru a comunica cu clienții actuali și cu cei potențiali.
Un set de principii care descriu modul în care o companie se afișează vizual clienților prin logo, culori, tipografie, imagini și grafică este cunoscut sub numele de Brand Guidelines.
Acesta este un instrument crucial care oferă întreprinderilor și designerilor instrucțiuni precise despre cum să comunice brandul cu succes și în mod consecvent.
Urmând aceste reguli, te poți asigura că marca ta este consecventă din toate punctele de privire.
Identitatea vizuală a mărcii tale va ieși rapid de pe piață dacă nu respecți aceste îndrumări, dacă folosești culori nepotrivite, fonturi ciudate, logo-uri nealiniate și imagini în afara mărcii.
Brandul tău ar trebui să fie reprezentat cu precizie și susținut în tot ceea ce proiectezi. Prin urmare, brand guidelines-urile sunt foarte importante pentru succesul și creșterea companiei dvs.
Vă puteți relaxa un pic știind că toate desenele care ies pe ușă își exprimă în mod corespunzător brandul, deoarece toată lumea este pe aceeași pagină și are resursele de care au nevoie disponibile într-un format ușor de înțeles.
1. Brandul tău este o promisiune pe care o faci clienților tăi și ție însuți.
Primul motiv, și probabil cel mai esențial, pentru branding este că acesta comunică o promisiune clienților într-un mod foarte concis.
Atunci când clienții lucrează cu tine, un brand bun îi va informa întotdeauna la ce se pot aștepta și te vor putea trage la răspundere. Acest jurământ are, de asemenea, avantajul suplimentar de a vă păstra cinstit cu voi înșivă.
2. Consecvența este impusă de brand guildelines.
Veți imprima aceste indicii vizuale în mintea consumatorilor dacă afișați fiecare componentă vizuală a mărcii dvs., folosind aceleași culori, plasarea logo-ului, fontul și stilul grafic.
Cu mult înainte de a-ți vedea logo-ul sau de a-ți putea citi numele, îți vor recunoaște produsele la raft sau marketingul digital datorită designului.
Dacă, pe de altă parte, identitatea ta vizuală este inconsecventă, brandul tău nu va putea niciodată să se conecteze cu clienții și să creeze o experiență memorabilă.
Atunci când cineva îți vizitează site-ul web, îți vede cartea de vizită sau primește materiale de marketing de la compania ta, își formează o impresie despre compania ta care este separată de conținutul pe care îl utilizează.
3. Emoțiile stau la baza unei strategii de brand de succes.
Nu contează ce vinzi sau cui îl vinzi. Dacă vrei să-l vinzi, trebuie să descoperi emoția din el. Clienții trebuie să fie în măsură să-l simtă, dacă doriți să-l cumpere.
Suntem animale emoționale, instinctuale, conform științei moderne a comportamentului. Cu toții ne-am dori să fim logici. Facem o listă de avantaje și dezavantaje. Solicităm recomandări sau discutăm cu colegi care ar fi putut folosi un serviciu anterior, dar la sfârșitul zilei, decizia lor se va baza pe modul în care se simt.
4. Încrederea se construiește prin brand guidelines.
Majoritatea oamenilor, indiferent dacă își dau sau nu seama, recunosc și apreciază designul bun atunci când îl văd. Atunci când un potențial cumpărător vede ceva care este proiectat corespunzător și pare profesional, îl va asocia în mod natural cu un nivel mai mare de calitate decât un produs prost conceput.
Această percepție va căpăta încrederea consumatorului. De asemenea, este posibil să obțineți o vânzare dacă puteți stabili încrederea unui client. Brand guidelines-urile mărcii fac ca un brand să fie de încredere nu numai în ceea ce privește excelența în design, ci și în ceea ce privește consecvența.
Dacă aspectul și comportamentul unui brand se schimbă frecvent de-a lungul timpului, consumatorul se poate simți ca și cum nu știe cine sunt și își poate pierde încrederea în ei.
5. Brand guidelines-urile creează un sistem de control al calității.
Nu doar echipa ta de creație sau directorul artistic este responsabil pentru controlul calității atunci când proiectezi, distribui și aplici reguli de brand bine documentate fiecărui angajat din compania ta.
Poți avea încredere că scoți mereu materiale de care ești mândru, deoarece fiecare piesă de conținut care este proiectată este analizată de zeci de ochi.
6. Publicitatea și marketingul vor fi ghidate de un brand bine definit.
Este firesc ca eforturile tale de marketing și publicitate să se intensifice substanțial după ce știi ce fel de companie ești, să ai acea poveste bine pusa la punct și să fi vizat asupra emoțiilor care ar trebui să fie simțite de către clienții tăi atunci când lucrează cu tine.
Un audit de comunicare este unul dintre pașii inițiali în abordarea noastră de branding. Este adesea neplăcut, deoarece ceea ce găsim în mod obișnuit este că efortul anterior al clientului a fost împrăștiat în cel mai bun caz și autodistructiv în cel mai rău caz.
Așadar, asigura-te ca brandul tău este in ordine. Faceți un efort pentru a vă înțelege cu adevărat clienții și sentimentele lor și apoi utilizați aceste informații pentru a direcționa fiecare punct de contact de marketing care merge înainte. Investiția se va amortiza mai devreme decât va imaginați.
7. Angajații sunt mai receptivi atunci când văd un brand excelent.
Oamenii sunt mai dispuși să lucreze pentru tine dacă ai un brand bine definit și un plan clar de comunicare internă. Iar când oamenilor le place să lucreze pentru tine, stau mai mult etc.
Angajații nu sunt diferiți de clienți în această privință.
Ei caută un complot. Vor să știe de ce și cum fac ceea ce fac. Vor să știe ce așteaptă clienții și șefii lor de la ei. Cel mai important, vor să fie mândri de organizația căreia îi dedică atât de mult din timpul lor.
Le datorezi să-i ajuți să spună acea poveste. Este povestea pe care o spun partenerilor, copiilor, părinților și vecinilor lor. Asigurați-vă că toți spun aceeași poveste și că sunt entuziasmați de aceasta.
8. Talentul este atras de un brand captivant.
Opusul implicării angajaților actuali este atragerea de noi talente, care sunt strâns legate, dar distincte.
Companiile care sunt bune, fac treabă bună și câștigă, atrag oameni. Toată lumea își dorește să facă parte dintr-o echipă de succes. Un brand puternic te va prezenta automat ca o afacere de succes care realizează lucruri mărețe. Și asta înseamnă că, dacă un candidat trebuie să aleagă între tine și altcineva, cel mai probabil te va alege pe tine.
Ce conține un Brand Guildelines?
• O mică introducere
• Schema de culori
Acestea sunt nuanțele care alcătuiesc identitatea companiei tale. Este o idee bună să limitați numărul de opțiuni de culoare pe care le utilizați. Pentru ca culorile tale să fie consecvente în formularele digitale și de imprimare, standardele mărcii tale ar trebui să includă coduri de culoare RGB și CMYK.
• Tipografia
Fonturile, dimensiunile fonturilor și ierarhia fonturilor pe care le utilizează compania vor fi toate acoperite în standardele mărcii dvs.
• Logo Design
Aspectul logo-ului în mai multe formate este un aspect semnificativ al standardelor dvs. Aceasta ar putea include constrângeri de dimensiune, opțiuni de culoare și modul în care marca ta ar trebui să apară pe diverse fundaluri. Uneori este util să demonstrezi cum logo-urile nu ar trebui să fie afișate – nu este ideal să-ți vezi marca întinsă în moduri ciudate sau așezată pe fundaluri greu de citit.
Pentru a va face o impresie asupra subiectului tocmai discutat, va punem la dispoziție câteva exemple: AWI – Simply Creativity & 90 DEGREE